God`s Eye Gedanken

  • Basierend auf BYD God's Eye (DiPilot) Intelligent Driving & DeepSeek AI (BYD Update)


    Früher oder später sollten wir Gods Eye C bekommen (DiPilot 100 / ohne Lidar)


    BYD officially released its DiPilot Advanced Intelligent Driving Assistance System, including DiPilot 100, on February 10, 2025. This system underscores BYD's commitment to making high-level intelligent driving assistance accessible.

    While DiPilot 100 is being rolled out to certain models in China, such as the updated BYD Atto 3 (Yuan Plus in China), the exact timeline for its comprehensive availability in European BYD Seal or Atto 4 (Yuan Plus) models is not yet definitively confirmed for all features. Some reports suggest that DiPilot 100 will be gradually rolled out across the global Atto 3 lineup, with some indicating it could be within the next 6 to 12 months for regions like Southeast Asia, which may give an indication for European markets.

    It's important to note that the DiPilot 100 system primarily uses cameras, radar, and ultrasonic sensors (no LiDAR). Some discussions within online communities suggest that vehicles with the necessary hardware for advanced DiPilot (God's Eye) systems might arrive closer to 2026 in Europe. Currently, BYD vehicles in Europe receive over-the-air (OTA) software updates, and while these include bug fixes and new features, specific confirmation on the full DiPilot 100 suite being pushed to existing European Seal/Atto 4 models via an update is still emerging.

    BYD God's Eye (DiPilot) Intelligent Driving & DeepSeek AI
    This video provides an overview of BYD's God's Eye (DiPilot) Intelligent Driving system, which includes DiPilot 100.


    BYD God's Eye (DiPilot) Intelligent Driving & DeepSeek AI (BYD Update) -

  • Selbst beim kleinsten "DiPilot 100" wird überall immer von:


    12 Kameras (inkl. Tri-Nokular Array in der Frontscheibe)

    5 Radarsensoren

    12 Ultraschallsensoren


    gesprochen/geschrieben.

    Erstes Video von dir bei 3:23


    Mit "The exact timeline for its comprehensive availability in European BYD Seal or Atto 4 (Yuan Plus) models is not yet definitively confirmed for all features." ist wohl eher gemeint, dass die Fahrzeuge ansich auf die "Hardwareversion des Chinamodells" aktualisiert werden und dann auch hier mit den ganzen Cams rauskommen.


    Wäre zwar geil, wenn unsere "alten Modelle" das per Update bekommen würden, aber wir haben im Vergleich halt schon wenige Sensoren/Kameras

  • Einfach in BYD Aktien investieren, dann bezahlst du dich sozusagen selbst. (oder so)

    Xiaomi gekauft Ende 2022 und bei 6.50eur rum verkauft. Vom Gewinn den BYD Seal gekauft, weil der SU7 zu viel Aufwand war mit zu vielen Fragezeichen (Es gab auch nur den SU7 Max als Import....und 69k waren mir deutlich zu viel...)


    Ich hoffe einfach mal auf ein vernünftiges Update, was wir dann noch bekommen...ansonsten einfach mal gucken wie der Kurs ist für den eigenen Gebrauchten in z.B. einem Jahr. So oder so ist der Seal ein tolles Auto....vom BMW E60 kommend, denke ich jeden Tag ich sitze in einem Raumschiff.


    Die Vorgaben der Cams und Sensoren erfüllen wir ja leider nicht....danke Icefeldt


    Ich suche mal etwas was ich so finde über existierende Fahrzeuge...meiner wurde 09/2024 gebaut...